torsdag 23. september 2010

Ostekake

Ostekake med blåbærgelé til barnehagen

Til foreldrekaffen i barnehagen tenkte jeg å teste ut noen nye teknikker. Blant annet skulle jeg lage sjokoladekant rundt kaka. Det gikk ikke så bra. Ettersom min kake hadde kjeksbunn, satt nemlig ikke sjokoladen fast. En slik kant egner seg bare til rene moussekaker, fant jeg ut. Jeg bannet mye mens jeg lærte det.

Så jeg laget tekst og blomster ved å sprøyte smeltet sjokolade på bakepapir og la det stivne. Det fungerte jo på et vis, men resultatet ville kanskje blitt like bra, om ikke bedre, om jeg hadde sprøytet sjokoladen direkte på kaka. Eller ville kaka smeltet da? Hm ...

Vel. Det ble ikke så pent, men jeg fikk i hvert fall testet ut den sjokoladekanten. Og det funket bra med blåbærgelé i ostekremen! Selv om det ga kaka en litt snodig farge ...

M:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar