tirsdag 26. oktober 2010

Praliner


Ja, ja. Bakfnatt lagde disse übersøte cupcakespralinene her om dagen, og hvem kan unngå å falle pladask? Jeg måtte bare herme. Som sagt, så gjort.

I skapet hadde jeg små konfektformer, sjokolade og litt ganache til overs fra dåpskaka. I kjøleskapet var det også en halv chili. Jeg skred til verket.

Jeg smeltet sjokolade og penslet innsiden av konfektformene et par-tre ganger.

Jeg hakket chili og blandet i ganachen.

Chili og sjokolade. Det blir aldri feil.
 Jeg sprøytet ganache i de avkjølte konfektformene. 

Jeg ventet litt (trippende utenfor kjøleskapet) ... og plukket meg en fersk pralin.

Nommen!
 Er den ikke bedårende søt?

Inni var den full av tjohei. En halv rød chili lar seg ikke pille på nesen.

Hot, hot, hot!
En liten rakker!

M:)

4 kommentarer:

  1. Så roligt att du blev sugen på att testa och också gjorde det! Visst blir de väl lite extra söta när de är så små?! ;-) Kul att du också visar hur de ser ut i genomskärning! Hihi, det var roligt att läsa om när du tassade runt utanför kylskåpet! Tack snälla för länkningen, ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Vad fina dom var :) Jag nappade också på Hannas ide hehe. Chili och choklad låter spännande, låter inte som att de passar ihop men jag har sett att många använder det så kanske borde man testa.

    SvarSlett
  3. Hanna - takk for ideen! Jeg skal helt klart lage flere av disse :)

    Milli - ja, det burde du absolutt teste - chili og sjokolade (mørk) er en vinner!

    M:)

    SvarSlett
  4. Så fina, jag måste också testa att göra egna praliner

    SvarSlett